torsdag och fredag
Torsdag den 28 augusti. 
Det var nog den första riktiga skoldagen utan att mer än en lektion var inställd. Jag fick lov att skriva ett fysikprov och jag tror att jag hade klarat de om jag förstått frågorna men min översättning ledde mig till frågan " den andra killen sitter en meter ifrån "spanskt ord jag inte kunde tyda" räkna hur mycket juice det finns. 
På bilden var det varken juice eller mat. Utan en gunga. Så jag gav iprincip upp. Jag behöver faktiskt inte få bra betyg här 

Efter det så hängde jag klar med Facu och Cami för att köpa en present till min värdmamma som fyller år imorgon ( söndag). 
Jag gjorde även planer med de andra utbytesstudenterna i ciudad de la Costa att vi ska ses på Costa urbana shopping på måndag. 
Tror nog skorna ska få följa med mig hem då..


Fredag den 29. 
Idag hade jag endast tre lektioner i skolan. En lektion är ca 40 minuter så det var en fruktansvärt kort dag. anledningen till det var att jag skulle ha spanska lektion vid 14.00
dock ändrads det precis efter att jag fått ledig så när jag kom hem passade jag på att duscha och skapa översvämmning igen. 
De har nämligen ingen tröskel vid duschen så vattnet rymmer över hela stället.
Vi hade även sovmorgon på morgonen då min snälla amiga Lucia tog till Marindia för att sedan ta bussen till skolan med mig. 

Idag tänkte jag försöka vlogga och spela in en riktig Youtube video, samt som vi ska på något föräldrar möte och till atlantida country club för att höra efter om jag kan börja tennis. 
Denna bild tog jag föresten för ca 1 minut sedan