Uruguay
Reaktionen jag får när jag nämner att jag ska åka som utbytesstudent brukar vara: 
" åh vad kul, var ska du åka? " 
"Uruguay"
" Ovanligt, jag trodde du skulle åka till USA eller England"
Självklart funderade jag på att åka både till England och USA men jag ansåg helt enkelt att vi läst mycket engelska i skolan och att det därför skulle vara roligare att besöka ett icke Engelskspråkigt land. 
Jag säger inte att jag är bra på engelska, eller att jag kan engelska flytande. Jag kan helt enkelt göra mig någorlunda förstådd. 
Så varför föll valet på uruguay?

Jag hade tvpå kriterier 
* Utanför Europa.
* Ett land som ej talar Engelska. 
Det begränsar inte mycket, jag hade kunnat välja vilken land jag ville.
Jag valde först Argentina men jag var tyvärr för gammal för deras skolsystem. 
YFU mejlade då och rekomenderade Uruguay eller Brasilien. 
Jag valde Uruguay och det är jag fruktansvärt lycklig över.