YU Salto 23-25 Oktober
Ja nu är det dags att skriva om den förta yfu resan. 
Den Fórsta resan av YFU gick upp till Salto som ligger uppe i de norra delarna av detta fantastiska land
Vid gränsen till Argentina. Den första resan gick alltså upp till Salto.
Nu kanske ni undrar vad vi hittade på där uppe. 
Vi begav oss till  "las termas de Arapey". Vilket betyder kort och gott de varma källorna i Arapey. 
Det är nämligen så att det där uppe i Salto finns naturliga Varma källor, vilket uruguayanerna har utnyttjat för att bygga olika Poler som sedan värms upp naturligt. Nu Tänkte jag helt enkelt berätta lite om dessa tre dagar.
 
Dag nr1 
Vi tog bussen som gick från Montevideo vid klockan 00:30 upp till salto. Bussresan var ca 6-7 Timmar lång och jag kan med handen på hjärtat meddela er att jag sov 90% av den tiden. Bussarna här har stolar som är som sängar, Wifi och är aldeles för bekväma för att vara sanna. Från Ciudad de La costa så var det endast jag och Linde från Belgien som bestämde sig för att åka, men vi var ca 30 utbytesstudenter totalt. När vi väl var framme så satt vi och väntade på de andra utbytesstudenterna i Salto på bussterminalen. V passade även på att äta Medialunas till frukost på ett Café. 
 alltså vi kan ju ignorera mitt ansikte på denna bild och bara kolla på dessa medialunasen och Cafe.
 
Efter det begav vi oss till källorna där vi även skulle bo. Framme Där så pratade vi alla om regler och året Hittils
 
 
 
 
 
Det hela var som swimmingpooler fast naturligt varma. Vi hade  Yfu aktiviteter, där vi pratade och lekte lekar innan vi bestämde oss för att bada lite i poolen och sedan laga utmärkt pasta
 Bildens kvalite är katastrofal, men här var våran stuga. Vi var 6 tjejer och jag ljuger inte när jag säger att vi åt upp 1 kg pasta den kvällen. 
 
 
 
Dag nummer 2 
Dagen efter spenderades med poolhäng, det finns egentigen inte så ycket att berätta om förmiddagen Vädret var fantastiskt, solsken och bara härligt. Poolerna var lagom varma, vi åt Alfajores, glass och lagade sallad med milanesas de Pollo till Lunch. 
 
Wilja från Finland, Jag,  Hannah Från Tyskalnd och Linde från Belgien.
 
Efter Poolhänget var det dags för mer Lekar, Vi hade en Selfie Lek. Som gick ut på att vi fick en lista med saker eller personer att ta en selfie med och man skulle hinna så många som möjligt. ( Publicerar bara några här nere, Har Mååååånga. ) 
 Selfie med en tjej från Estland ( Liisa ) 
( Selfe i ett badrum) 
 Det innebar helt 
Selfie med en Hund
Selfie med en Tom Pool 
Selfie i en Pool 
Selfie med en Karta
 
 Selfie med en Boll 
Selfie med en Blomma
Selfie med Uruguayanska kvinnor
Selfie med uruguayanska killar.
Sedan körde vi en Lek där man fick prova olika kryddor med ögonen Stängda.. Jag fick Kanel, Linde Peppar, Wilja kakao, Hanna, Pulverläsk..
 
Innan vi dog av äckliga kryddor
Kanel
Kanel... 

Vi körde även Chicken on the roof. ( Cred Till de andra utbytesstudenterna som tog dessa bilder) 
 
Kvällen Avslutades sedan med en stor Asado. 
 
 
Dag nummer tre
Dag nummer tre bestod av Regn och packning. 
Doch trotsade jag Linde och Sofie från danmark detta och begav oss mot en pool trots att resten satt inne och använde Wifi. 
 Sofie var den enda som blev normal, jag och Linde ser Förskräckliga ut men, ja vad gör man inte..
Efter det fick vi springa till bussen och vi begav oss tillbaka hem
Har endast två snapchat bilder från resan hem, men även de får duga. 

 
Soy de Suecia.. No Dinamarca.
Detta är Rafael, min Bro från österrike, han är dock från tyskland, men han kallar mig dansk. 

Resan var helt fantstisk, och jag vill bara säga tack till alla som var med och gjorde den svinbra!!! 
#SALTOYFU2015