1 Månad sedan
Idaga är det en månad sedan jag Lämnade min Dåvarande ojvän och min underbara familj i sverige. 
Denna Månaden har gått fruktansvärt fort men endå så långsamt. Det är Väldigt svårt att förklara. Jag älskar verkligen livet här trots att jag inte Förstår mig På många av deras olika slags seder och traditioner. 
Ett bra exempel på en sådan kulturkrock skedde idag. 
Jag vaknade och mådde ganska dåligt då jag varit förkyld i några dagar och sovit dåligt. Så jag Förklarade dett aför min värdfamlj, och de ville på en gång ringa en doktor och pumpa mig full med mediciner.  
Jag bad bara om att få sova och det var verkligen total kalabalik där ett tag. Så en ny läxa till lisa. 
Bli inte sjuk i detta land. 
Jag ville bara titta in och berätta hur det känns nu och nämna att jag tänker sätta mig och skriva ett riktigt inl¨gg med skillnader mellan sverige och uruguay nu någongång. 

Puss och kram