Spanska Språket.
Nu har jag levt i ett land där spanska är språket som talas i 46 dagar, och jag tänkte ge er en kort uppdatering om hur det går med spanskan.  Jag kan ha basic conversationer på spanska, jag förstår hyffsat mycket när de pratar lugnt och till mig. Dock är det väldigt svårt. Jag är ganska frustrerad över hur sakta det går, men huvudsaken ár att det går framåt. Jag har endast varit här i 46 dagar, och jag har lärt mig så otroligt mycket, Jag kan handla, beställa mat, förstå när någon ber mig något och jag kan prata lite. Idag pratade jag mycket spanska i skolan. Det är svårt då mina vänner pratar bra engelska, dock har jag verkligen tänkt att jag ska försöka prata endast spanska med dem i skolan.
Skolan är svår, dock är det endast tre lärare som faktiskt bryr sig mycket om mig. Med andra ord ber mig göra saker. Nu är det dock endast 46 dagar kvar tills sommarlovet, vilket faktiskt skrämmer mig lite då jag älskar att vara i skolan och umgås med mina vänner. Dock kommer det lösa sig, jag ska allt ha ett bra sommarlov. För 3 månader ledighet i ett paradis land som detta kan ju inte vara dåligt. 
Mitt nuvarande mål är dock att prata bra spanska innan Julafton. Innan Jul vill jag kunna kommunicera med alla på spanska. Rent teoretiskt är det inte omöjligt. Det gäller bara att hårdplugga. 
Här får ni en bild på vår väldigt vackra solnedgång.
 
Hasta Luego, Besos