Feria i parque rodo

Förra helgen var en av de bästa helgerna jag haft här i Sydamerika. 
På fredagsförmiddagen hade vi skola. Vilket kanske inte låter kul men jag älskar skolan här. 
Efter skolan gick jag hem för att sedan bege mig till julieta för att förbereda mig inför att åka med skolan för att se en teater. 
Bussresan dit var i en dubbeldäckare där de försökte lära mig att svära 
Min älskade vän fran 

Pedro som inte ville ta en bild med mig för han ville sova under showen 

Scenen! 


Det var tre små historier från Anton Tjechov. 
Jag var så stolt över mig själv som faktiskt förstod vad de sa utan problem, och jag kände mig verkligen som om jag  kan prata och förstå spanska. 
Därefter åkte jag hem till julieta igen för att sova hos henne, och jag ska vara ärlig.. Vi däckade efter 10 minuter i sängen. 
Dagen därpå skulle juli jobba och jag gick hem för att duscha och göra mi i ordning. Vi bestämde oss nämligen för att åka till Punta Carretas shopping för att shoppa i MAC butiken. 
När jag väntade på att hon skulle be mig gå till bussen smsade hon mig och sa att vi får skjuts till shoppingen.  Hon frågade även om jag var okej med att beställa sushi och kollar på film med några vänner senare under kvällen. 
Så helt enkelt, kvällen bestod av shopping, några timmar i bil med CUMBIA, sushi, öl och film. 

På söndagsmorgon så åkte jag och en av utbytesstudenterna från Finland, Ella. Till en feria i parque rodo för att shoppa lite.